Ota yhteyttä Ropoon MyRopo-palvelussa tai katso Ropon asiakaspalvelun muut yhteystiedot täältä.
Muutoksia laskujen maksamiseen? Joo.
Joo Kotien laskutus on siirtynyt Ropolle syyskuussa 2024. Ropo lähettää Joo Kotien vuokralaskut ja vastaa laskujen maksamiseen liittyvästä asiakaspalvelusta.
Löydät laskusi sähköpostistasi, ellei toisin ole sovittu. Lähetysosoite on laskutuspalvelu@ropo.com. Laskut näkee tuttuun tapaan myös Jooppi-asukassovelluksesta.
Käytäthän laskuja maksaessasi Ropolta saamiasi maksutietoja. Huomioithan, että jokaisella laskulla on oma viitenumero.
Voit tarkistaa laskusi tilanteen ja maksaa laskuja MyRopo-palvelussa. Sieltä tavoitat myös Ropon asiakaspalvelun. Voit katsoa Ropon asiakaspalvelun muut yhteystiedot täältä.
Usein kysyttyä
Ei huolta, saamme ohjattua maksun eteenpäin oikeaan paikkaan, joten sinun ei tarvitse tehdä mitään. Maksut kirjautuvat Ropolle muutaman päivän viiveellä. Jotta maksuissa ei jatkossa olisi viivettä ja mahdollisilta epäselvyyksiltä vältyttäisiin, muistathan maksaa seuraavat laskusi Ropon maksutiedoilla.
Kirjaudu verkkopankkiisi. Mikäli sinulla on ollut e-laskusopimus edellisen vuokranantajan laskuille, poistathan sen ensin.
Tarkista laskultasi tai vuokrasopimukseltasi, onko vuokranantajanasi Joo Kodit vai Niskanen Residential. Hae sen jälkeen e-laskut verkkopankista joko yrityksen nimellä tai y-tunnuksella:
- Joo Kodit, y-tunnus: 2808794-5
- Niskanen Residential, y-tunnus: 2692391-1
- E-laskut eivät ole saatavilla vuokrasopimuksille, joiden vuokranantajana on Jaakko Niskanen.
Käytä yksilöintitietona vuokralaskusi viitenumeroa.
Valitse haluamasi asetukset, kuten haluatko maksaa laskun automaattisesti.
Ja kas, sinulla on yksi muistettava asia vähemmän ja voit keskittyä elämäsi tärkeisiin juttuihin. Jos laskujen tilaamisessa tuli jokin ongelma, saat tarvittaessa apua oman pankkisi asiakaspalvelusta.
Joo. Uudet maksutiedot eivät päivity automaattisesti vanhaan e-laskusopimukseesi, joten toimi näin:
Poista vanha e-laskusopimuksesi.
Tilaa e-laskut uudelleen Ropolta saamillasi uusilla maksutiedoilla.
Jos olet sopinut Kelan kanssa asumistuen maksamisesta ennen syyskuuta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Joo Kodit on tehnyt tarvittavat muutosilmoitukset puolestasi.
Jos et ole vielä sopinut Kelan kanssa asumistuen maksamisesta suoraan Joo Kodeille, toimita heille kopio vuokrasopimuksestasi ja vuokralaskustasi. Ilmoita heille myös vakioviitenumerosi, jonka löydät Jooppi-asukassovelluksesta kohdasta Omat asiakirjat > Laskut.
Helpoiten hoidat asiasi MyRopo-palvelussa. Siellä voit tarkistaa laskusi tilanteen ja maksaa laskun. MyRoposta tavoitat myös Ropon asiakaspalvelun.
Voit katsoa Ropon asiakaspalvelun muut yhteystiedot täältä.
Mietityttääkö vesimaksu, mediamaksu tai jokin muu laskun sisältöön liittyvä asia? Joo-tiimimme auttaa mielellään Jooppi-sovelluksen chatissa, sähköpostitse joo@joo-kodit.fi ja puhelimitse 020 766 1390 (arkisin klo 8-15. Puheluhinnat: pvm/mpm.)
Jos olet saanut Intrumilta kirjeen, maksa lasku Intrumille kirjeessä olevien maksutietojen mukaisesti.
Jos sinulla on kysyttävää Intrumin laskujen maksamisesta, olethan yhteydessä Intrumin asiakaspalveluun.
Jos vuokrasopimuksessasi vuokranantajanasi on Niskanen Residential tai Jaakko Niskanen, edellä kerrotut muutokset eivät koske sinua. Silloin laskusi tulevat tuttuun tapaan Joo Kodeilta.
Jos sinulla on kysyttävää, otathan yhteyttä Joo-tiimiin Jooppi-sovelluksen chatissa, sähköpostitse joo@joo-kodit.fi ja puhelimitse 020 766 1390 (arkisin klo 8-15. Puheluhinnat: pvm/mpm.)